lördag 30 januari 2010

Tanten mittemot

Hon ser snäll ut. Jag får för mig att jag kan se i hennes ögon att hon är en väldigt ödmjuk person. Jag får även för mig att hon är nöjd med det liv hon hittills levt. Jag tycker mig se det i hennes ögon.

Hon måste vara över 80, men beter sig likt ett nyfiket barn. Hennes ögon tittar ivrigt runt och följer allt som sker i bussen under resan. Jag undrar vad hon tänker på. Någonstans i ögonen ser jag också en slags sorgsenhet. Jag tror det beror på att hon inte känner sig färdig på långa vägar, att hon fortfarande har så mycket kvar att upptäcka.

Jag ser in i hennes ögon och funderar över hur hon har levt sitt liv. Vilken som är hennes favoritlåt, om hon idrottade som ung. Var hon har växt upp och om hon var lydig i skolan eller om hon var en rebell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar